Rocks Rocks - Reisverslag uit Sydney, Australië van Cathy - WaarBenJij.nu Rocks Rocks - Reisverslag uit Sydney, Australië van Cathy - WaarBenJij.nu

Rocks Rocks

Door: Cathy

Blijf op de hoogte en volg Cathy

01 Februari 2008 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,

Hier even een overzichtje van de laatste paar dagen .

O ja voor een ieder die er in is geintreseert met mijn spinnenbeet gaat het goed. De antibotica is goed aangeslagen en ik heb er bijna geen last meer van.

Verder hebben wij hier veel gewandeld want als de guide zegt jongens wij gaan een eindje lopen dan bedoeld ze dus ongeveer 4 a 5 uur. Maar ja dan heb je ook wel wat. We hebben ook de achterkant gezien van de uhuhllu die op alle foto's staat op elke ansichtkaart maar die is een heel stuk anders. Met een verhaal achter elke scheur of uitholling in de berg. Maar wel leuk om te horen. Want er is wel veel bijgeloof enzo. Een rots die dan lijkt op een gezicht en dan een kant op kijkt. Is een voorouder die kijkt naar de kwade dingen of de goede.

Alice Spring is een vrij grote stad met veel winkels en barretjes. Maar als vrouw niet veilig om s ávonds alleen te lopen wat dus ook niet gedaan wordt.
Onze gids is een meid van 28 jaar maar ze weet zo veel te vertellen dat het lijkt of ze de hele bibliotheek heeft gelezen of al 40 is. Verder is ze helemaal gek op hagedissen en gekko's die ze dan vangt en uitgebreid laat zien. Ze kalmeert de beesten door ze in haar open mond te stoppen en ze dan in hun gezicht te ademen. Ze blijven dan heel rustig tot dat ze ze los laat dan zijn ze zo verdwenen.

Wat ook super gaaf was is mijn helicoptervlucht. Hij duurde niet zo lang maar was wel super gaaf. Echt zo raar dat je recht omhoog gaat en dan al gelijk vliegt. We hebben aan een kant van de berg gevlogen omdat de Aboriginals het niet goed vinden dat er aan de andere kant wordt gevlogen. Maar dat mocht de pret niet drukken. We waren in de gelegenheid om mooie plaatjes te schieten zodat ik thuis kan bekijken wat ik daar gezien heb hahahahahihihihihi

Van de Aboiginals zelf mogen we geen foto's maken want er is een geloof dat als er een dood gaat er dan 4 dagen niet naar een foto mag worden gekeken want anders gaat de ziel niet over. Als dus alle toeristen foto's maken kan dat wel eens fout gaan. Dus moeten wij dat respecteren.

Ook heeft onze guide een poging gedaan om ons didjeridoe te leren spelen en ik kan je zeggen het is nog niet zo makkelijk om daar geluid uit te krijgen. Maar we hebben het allemaal geprobeerd en toen we hier in Alice Spring rond liepen kwamen we bij een winkel die ze verkocht. Wij kijken natuurlijk. Begon er net een workshop om didjeridoe te leren spelen en werden wij uitgenodigd die bij te wonen en mee te doen. Wat we dus ook gedaan hebben en nu ja echt krijg ik er geluid uit. Klinkt voor geen meter maar het is geluid.

Ook kwamen we nog langs een salt lake maar helaas was die bijna geheel opgedroogd en lag er alleen maar veel super wit zand en erg hard. Maar wel andere watertjes waar we even mochten afkoelen. Wat we ook gretig deden. Heb nog een balletje getrapt met een aantal guys dus wel lekker. Maar ik moet wel weer hard trainen als ik terug ben denk ik.

Nu dit was het weer voor even zo nog even eten en een pintje pakken en dan naar bed want morgen weer vroeg dag dan rijden we weer terug naar Adeleide maar nu in 2 dagen.
Groeten vanuit het mooie WARME australie
xxxxxxCathy xxxxxx

  • 01 Februari 2008 - 14:23

    Erna:

    Of had die gids zo'n slechte adem.Verder niks bijzonders te melden

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cathy

Ik vertrek 20 augustus 2007 naar Australië en ik vlieg via Londen, dus ik kom 22 augustus pas aan in Sidney.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 33005

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2007 - 22 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: