Beautifull - Reisverslag uit Sydney, Australië van Cathy - WaarBenJij.nu Beautifull - Reisverslag uit Sydney, Australië van Cathy - WaarBenJij.nu

Beautifull

Door: Cathy

Blijf op de hoogte en volg Cathy

28 Januari 2008 | Australië, Sydney

hello folks,

Ben nu aangekomen bij de rooie rotsformaties en ondanks de bewolking en wat regen erg mooi.

De gids liet ons zien dat rotsen soms bepaalde vormen aan namen bv. Homar Simpson liggend op zijn rug . De look outs waren vandaag niet zo mooi door de regen en onweer. Maar je kan niet altijd geluk hebben . Het is hier wel weer lekker warm zo'n 40 graden in de schaduw . Ook zie je bergen van allerlei kleuren rood,geel,wit,bruin zand en een mengeling van die kleuren door elkaar. Er is veel woestijn om ons heen. We kwamen ook bij het einde van de wereld (End of the World) .Hier houdt de woestijn ineens op bij een afgrond van zo'n 20 a 30 meter om over te gaan in een soort vallei. Erg apart om te zien.

We slapen onderweg in de open lucht in Swags ( een soort leger slaapzak met ingebouwd matras ). Maar soms is het zo warm dat je er alleen maar op ligt. Maar ja ikke ging er wel in en ja hoor gebeten door een mee liftende spin. Eerst dacht ik valt wel mee maar nu heb ik een plek van zo'n 10 centimeter doorsnee en zeer pijnlijk. Omdat de plek op mijn bovenbeen zit. En bij elke looppas schuurt. Volgens de gids die ik toch maar even heb geraadpleegd is het niet dodelijk maar ik zit nu wel aan de antibotica die zij gelukkig bij zich had.
Maar volgens haar overleef ik het wel.

Gister hebben we overnacht in een heuvel . Vroeger hakte ze namelijk holen in de heuvels om Opaal te zoeken. En nu zijn daar hotels en huizen en hostels van gemaakt. In die hostels is het dag en nacht 27 graden zomers en winters. Wat voor ons dus enorm aangenaam was.
Ook kregen we uitleg hoe de mensen er wonen en werkte.

Ook kwamen we in de middel of nowwhere een spring tegen of te wel een waterje zomaar uit de grond uit het niets maar heerlijk verkoelend. Wat ook door ons met beide handen en benen werd uitgebuit.
Gisteren ook een halve dag vrij bij een zwembad en daar hebben we ook gretig gebruikt van gemaakt. We hebben gewater volleybalt tegen een ander reisgezelschap en tegen Aboriginals kinderen. Lekker afgekoeld.

Vannacht sliepen we buiten en heel raar er was geen maan. Wij vragen he waar hebben jullie die verstopt. Zei de gids ohhh die komt staks. En ja hoor uurtje later was de maan er net of het licht was aangedaan .
Ook zijn we op de grens geweest van zuid en noord australie .Aan de ene kant van de lijn was het 5 uur en aan de andere kant 6 uur. Zo snel gaat dat hier. Een stap in een uur.

Tijdens de luch hebben we iets bijzonders meegemaakt .We zaten lekker te eten (in de buitenlucht natuurlijk) toen we in de verte een hele grote rode wolk zagen. Wij vragen aan de gids wat is dat. Zij keek en zei hurry hurry alles inpakken en in de bus. Wij haasten en alles ingepakt en in de bus zei ze "dit is nu een zandstorm" en vanuit de bus was het een mooi gezicht. De gids vertelde dat dit zeldzaam is om mee te maken en dat we geluk hadden. Daarna begon het licht te regenen en verscheen er een mooi regenboog. Dit had ook de gids nog nooit gezien.

Onderweg veel dieren gezien nu echt in het wild dus. o.a. Kangeroes,Emoes,Koeien ,schapen ,walibies ,en een python (gelukkig was die dood maar wel net want er kwam nog vers bloed uit zijn bek). Ook nog Dromedarissen we mochten er niet op rijden want ze bijten erg lelijk. Ze hebben ook akelig grote tanden. Maar konden wel met ze op de foto op gepaste afstand.

Nu dit was het weer voor vandaag. Hele lieve groetjes van Cathy.

• 28 Januari 2008 - 20:10

Michel :

weer een heerlijk verhaal

• 29 Januari 2008 - 19:13

Ria:

En wij maar hard werken hier.

• 30 Januari 2008 - 10:51

Saar:

jij heb het daarwel naar je zin he met je mooie verhalen ik vind dat jij je er goed door heen worstelt en veel mee meemaakt in australie .nog even geduld dan komen je ouders naar je toe in bali je heb ze een al een half jaar niet gezien nou cathy nog heel veel plezier nog en groetjes saar en jan doeiiiiiiiiiiiiiiiiiii

• 30 Januari 2008 - 19:11

Erna:

Overheerlijke spinnen jag. Nog een paar dagen en dan Bali, je laat je vader niet gelijk achter een bal aan rennen hoor. Als het doorgaat nog een druk voetbalweekend en we misbruiken je moeder nog voor de vroege zaterdag opening en dan moeten wij ze ook missen.
    Groetjes en veel plezier daar