laatste nieuws. - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Cathy - WaarBenJij.nu laatste nieuws. - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Cathy - WaarBenJij.nu

laatste nieuws.

Door: Cathy

Blijf op de hoogte en volg Cathy

24 Januari 2008 | Australië, Adelaide

Hallo allemaal.

Hier even een bijpraatje over de laatste belevenisen.

De trip naar Kangeroo eiland was erg leuk. We hebben een hoop wilde dieren gezien. Ik dacht dat het ook een soort wildpark zou zijn maar dit was dus niet het geval. Hier liepen ze echt wild rond niet in een afgescheiden en afgerasterd park.
We hebben gezien echidna's (een soort egel maar dan groter). Kangeroe's en koala's. Maar die waren niet bijzonder meer hahahaha. Wat wel leuk was onze gids vertelde dat diegene die een bewegende koala zag 5 dollar kreeg. Want zo vertelde hij die beesten zijn zo lui dat dat bijna niet voorkomt. hihihihihi. Dus iedereen kijken in onze 3.uur durende wandeling . En toen ik om een gegeven moment achterom keek zat er 1 midden op de weg. Hij zat te kijken zo van "zijn jullie me zo maar voorbij gelopen ". Heel lief maar toen we terug liepen zocht hij toch maar de veiligheid van de bomen op. Maar ja wel een bewegende koala gezien . Heb hem ook op een filmpje staan .

Ook hebben we volgens de gids The Greater Ocean road gezien . Volgens hem was die mooier dan de gewone. Ik vond het nogal meevallen maar misschien ben ik wel erg verwend momenteel met mooie dingen.

Er waren wel mooie rotsformaties. Die waren door de invloeden van regen wind schimmels en dergelijke tot aparte dingen veranderd. Zo was er een rots doorhet water helemaal hol geworden en leek het net een vierkant televisie beeld. Dus iedereen staat nu op de foto in beeld van een televisie. hahahihi. Ook leek een rots op de snavel van een grote adelaar erg grappig

Ben tijdens de overtocht op de ferry ondanks slecht weer en grote golven niet ziek geweest . En ik had geen pil genomen. Verder was het een leuke groep. Heb nu ook kangeroe geproefd . De burger vond ik niet lekker een beetje droog. Maar de steak was heerlijk net biefstuk dus lekker.
Ook hebben we nog zeeeleeuwen en honden gezien van vrij dichtbij.

Tijdens onze overnachting hebben we buiten geslapen in een soort 2 persoons tent rugzak met ingebouwd matras. Erg leuk toen ik onze dicht wilde maken stond er ineens een hond voor ons die wel bij ons wilde overnachten die is dus tussen onze slaapzakken gaan liggen. En toen het lichtjes begon te regenen wilde hij bij mij in mijn slaapzak maar dat vond ik niet zo'n goed idee want ja je weet maar nooit of hij iets onder de leden heeft dus heb ik mijn spullen gepakt en ben op de bank in het grote huis gaan liggen.

Gisteren hebben we wijnmakerijen bezocht. Maar uiteindelijk werd het alleen wijn proeven. Bij de 4 makerijen die we bezocht hebben kregen we 8 glaasjes met verschillende wijnen om te proeven. Er zat maar 2 slokjes in elk glas hoor. Dus ben niet echt dronken geworden. IK vond de port wijn het lekkerst. Het was wel grappig om mee te maken.

Vandaag heb ik gewinkeld in adelaide en lekker gebarbeknoeid in het hostel. De receptioniste die ook de telefoon en het eten moest verzorgen had het erg druk dus vroeg ik of ik kon helpen. Ja graag zei ze de salades moeten nog aangemaakt worden met dresssing en dan gehusseld . Er waren 2 soorten salades dus dacht ik oke door elkaar gooien dressing erover en klaar . Maar dat was niet helemaal de bedoeling zo bleek het moesten 2 aparte salades worden en niet door elkaar. Maar goed ik wilde alleen maar helpen. Na afloop kwam de vrouw naar me toe en zei dat de salade op deze manier beter gegeten was dan ooit. Dus in het vervolg ging zij het ook op deze manier doen en zou de salade voortaan Dutchie salade heten. hahahahahihihihi dus toch nog goed afgelopen.

O ja voor ik het vergeet ik heb ook nog gezandboard oftewel gesnowboard op woestijn zand. Erg gaaf om te doen.
Ik miste alleen de skilift omhoog nu moest ik omhoog lopen wat erg vermoeiend was. Maar de moeite waard was het wel wat gaaf was dit zeg alleen mochten we niet staan op het board maar we moesten zitten anders was het te gevaarlijk. Maar echt super gaaf.

Maar goed morgenochtend worden we vroeg opgehaald voor de trip naar het middelpunt van australie. Waar we weer een hoop ervaringen zullen opdoen hoop ik. Het progamma ziet er erg hoopvol uit. Jullie horen het wel weer als ik weer in de bewoonde wereld ben .Alice Springs in dit geval. Onderweg hebben we geen bereik is verteld. Dus even gee contact maar dat overleven we wel weer.

Groetjes Cathy xxxxxxxxxx

  • 25 Januari 2008 - 20:02

    Jennie:

    Hey Cathy,

    Is weer eens wat anders dan flowboarden, als we terug zijn gaan we het hier ook proberen in de duinen!haha:)

    Dikke kus van mij!!

    p.s: als het lukt kijk dan ff op sv6pack staan een paar foto's op van afgelopen donderdag van toen we bij Ado waren..
    xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cathy

Ik vertrek 20 augustus 2007 naar Australië en ik vlieg via Londen, dus ik kom 22 augustus pas aan in Sidney.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 33010

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2007 - 22 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: